עולמות

חודש המודעות לסרטן השד

חברת תבליני מימון חוברת לעמותת אחת מתשע להגברת המודעות ועידוד בדיקת שד לגילוי מוקדם של סרטן השד

תבליני מימון הינה חברת התבלינים המובילה בישראל. 45% מעובדי החברה ו – 50% מחברי ההנהלה בחברה הן נשים.

לקראת חודש המודעות לסרטן השד שיחול בחודש אוקטובר, זו השנה השניה בה החברה משתפת פעולה עם עמותת אחת מתשע, שמטרתה העלאת המודעות לסרטן השד ועידוד בדיקות שד תקופתיות לגילוי מוקדם והצלת חיים.

במהלך חודש אוקטובר, תחליף החברה את המכסה הצהוב המוכר במכסה ורוד, שהוא צבע המאבק בסרטן השד, במוצרים הנמכרים ביותר, עליו ייכתב הכיתוב: “לכי להיבדק”. בנוסף, התווית תעודכן כך שיופיע עליה ברקוד סריק למידע וקביעת תור. בנוסף, החברה תתרום 1 ש”ח מכל מוצר עם פקק ורוד שימכר לעמותת אחת מתשע לטובת קידום פעילותן המבורכת.

אוריה מימון כהן, סמנכ”ל השיווק של תבליני מימון: “שמעתי יום אחד ראיון עם אונקולוג שבו הוא אמר שבשנת 2022 נשים לא אמורות למות מסרטן השד, אני חושבת שרק אז הבנתי את משמעות הגילוי המוקדם וחשיבות הבדיקות התקופתיות. משם צמח הרעיון לקדם את המודעות דרך מוצר שכל בית רוכש, כך שבכל פעם שיפתחו את מגירת התבלינים התזכורת ”לכי להיבדק” תקפוץ לעין, ובתקווה, נעזור להציל חיים”.

המוצרים ימכרו ברשתות השיווק ובכל נקודות המכירה של חברת תבליני מימון.

 

המידע הבא מתוך אתר האינטרנט של “אחת מתשע”

מהו סרטן השד

סרטן השד הוא הסרטן השכיח ביותר בקרב נשים. עם זאת, חשוב שתדעי שסיכויי ההחלמה של נשים שמחלתן אובחנה בשלב מוקדם מגיעים ל-92%!

בשנת 2019 אובחנו בישראל כ-5,300 מקרים חדשים של סרטן שד חודרני. כיום 1 מתוך 8 נשים עלולה לחלות במהלך חייה בסרטן השד.

במחלות הסרטן מתרחשת התפתחות ללא בקרה של תאים באיבר בגוף. סרטן השד נוצר ברקמות של השד, בדרך כלל בצינוריות המובילות את החלב לפטמה ובבלוטות המייצרות את החלב. המחלה מופיעה אצל נשים בעיקר, אך קיימת גם אצל גברים (הסיכון לגברים קטן פי 100 מאשר לנשים).

המחלה נגרמת על ידי מכלול גורמים, חלקם מולדים או תלויים בגיל, היסטוריה רפואית ועוד, ואחרים קשורים באורח חיים. רק כ-10% מהמקרים נובעים מתורשה.

חשוב להיבדק אצל רופא בכל מקרה בו את מבחינה בגוש בשד שאינו מוכר לך. המודעות לסרטן השד היא המפתח לבריאות, מפני שככל שהמחלה מאובחנת בשלב מוקדם יותר כך עולים הסיכויים להחלמה.

כ-80% מהגושים המתגלים בשד הם שפירים, כלומר אינם ממאירים ואינם מהווים סיכון. עמם נמנים פיברואדנומה (גוש מרקמה סיבית), ציסטה (שקית נוזל) או גודש. יחד עם זאת, גושים שפירים מסוימים עלולים להגדיל את הסיכון של האישה לחלות בסרטן השד.

קבעי תור לכירורג שד – בקופת החולים שלך

אם את בת 30 או יותר (ולא נמצאת בקבוצת סיכון) – קבעי תור לכירורג/ית שד בקופת החולים שלך:

קופ”ח כללית
קופ”ח מכבי
קופ”ח מאוחדת
קופ”ח לאומית

לרשימה של כירורגי שד לפי אזורים בארץ, קופות חולים ומגדר.

הבדיקה תכלול בדיקה גופנית וגם תישאול לגבי גורמי סיכון: היסטוריה רפואית אישית ומשפחתית, גנטיקה, אורח חיים ועוד. אם הרופא לא מבצע זאת מיוזמתו אנא בקשי ממנו הערכת סיכון.
בהתאם לרמת הסיכון שלך תותאם לך שגרת בדיקות מומלצת.
גם אם לא מצאת תור קרוב, אל תתייאשי. קבעי תור למועד הראשון הפנוי. הוא יגיע. אחריו, אל תשכחי לקבוע את התור הבא.

כדאי לדעת, כרבע מהחולות הן נשים מתחת לגיל 50, שאינן נקראות להיבדק באופן מוסדר ולכן האחריות לבריאותך היא בידיים שלך!
עמותת אחת מתשע ממליצה לך קודם כל להכיר את גופך ולהיות מודעת לשינויים שקורים בו.
למידע על גורמי סיכון.

נבדקים, וממשיכים בחיים

מתכונים חודש המודעות לסרטן השד

לעוד מתכונים

מוצרים